Maak kennis met Shift2
Met trots informeren we je over de fusie van SIMgroep en Procura. Vanaf 24 juni 2024 gaan wij verder onder de naam: Shift2 (shift two). We bundelen onze krachten en combineren onze jarenlange expertise om overheidsdienstverlening eenvoudiger en toegankelijker te maken. Voor beide bedrijven een bijzonder moment volgens Mike de Ruiter (Managing Director) en Kaspar van der Griend (Chief Technology Officer).
Een versterkte synergie
SIMgroep en Procura zijn al ruim 25 en 52 jaar toonaangevend in publieke en digitale overheidsdiensten. Door de krachten te bundelen onder de naam Shift2, combineren zij hun expertise om overheidsdienstverlening eenvoudiger en toegankelijker te maken.
Voordat de samenwerking in 2022 startte, hadden de twee bedrijven al een verbinding. Beide bedrijven zijn onderdeel van Conxillium. Een groep bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in hoogwaardige software voor overheden op het gebied van publiekszaken en het beheer van de openbare ruimte. Dat Procura en SIMgroep de samenwerking opzochten binnen het publiekszaken domein, was voor beide bedrijven niet meer dan logisch.
De afgelopen tweeënhalf jaar hebben de teams van SIMgroep en Procura al intensief en succesvol samengewerkt en is er ook intern veel veranderd. Hoewel het niet eenvoudig is om twee bedrijven, met hun eigen culturen, succesvol te laten samensmelten is inmiddels iedereen klaar voor de volgende stap: verder onder de nieuwe naam Shift2.
Waarom Shift2?
De naam Shift2 weerspiegelt meerdere kernwaarden:
- Beweging, innovatie en verandering: In de digitale wereld is continue vernieuwing essentieel. Daarnaast is de dynamiek tussen markt en overheid ook in beweging en werken wij met elkaar toe naar vernieuwing en een transparante en open manier van samenwerking. Stappen die Shift2 omarmt.
- Teamgeest: Shift symboliseert ook wel een ploeg of team, wat de samenwerking en gezamenlijke inspanningen benadrukt. Samenwerking tussen Procura en SIMgroep en samenwerking tussen overheid en Shift2.
- Contact en verbinding: Shift + 2 vormt op een toetsenbord het symbool @, het universele symbool voor communicatie en verbinding. Precies een van de doelen van Shift2; inwoners en overheid beter in contact brengen in de ketens van publieke dienstverlening.
Eenvoudig overheidszaken regelen
Shift2 streeft naar een wereld waar het regelen van overheidszaken net zo eenvoudig en toegankelijk is als het gebruik van je favoriete app. “Onze missie is om lokale overheden te helpen dichtbij burgers te zijn waar het moet en op afstand te blijven waar het kan. Hierdoor maken we interactie met de overheid eenvoudiger”, aldus Mike de Ruiter.
"Shift2 helpt lokale overheden dichtbij inwoners te zijn waar het moet en op afstand te blijven waar het kan."
Betrouwbare open oplossingen voor iedereen
Helpen met op afstand te blijven waar het kan doet Shift2 met betrouwbare, toegankelijke en toekomstbestendige software-oplossingen voor gemeenten, waterschappen en provincies. Zo helpen ze overheden met toegankelijke websites, burgerzakensoftware, verkiezingensoftware, digitale formulieren, digitale diensten en een klantcontactsysteem.
Waarden die Shift2 drijven
“We streven naar continue verbetering en kennisdeling en zijn altijd op zoek naar manieren om onze diensten te optimaliseren. Intern, maar zeker ook altijd met onze klantcommunity”, aldus Mike de Ruiter. Kaspar van de Griend voegt hieraan toe: “Eigenaarschap is essentieel voor ons; we moedigen onze medewerkers aan om verantwoordelijkheid te nemen om zo samen onze doelen te bereiken.”
Dichtbij de inwoner
Shift2 zorgt ervoor dat haar klanten dichtbij, toegankelijk en digitaal beschikbaar zijn voor elke inwoner. De hele organisatie zet zich in voor een transparante, efficiënte en toegankelijke overheid en onderschrijven de vernieuwing en architectuurprincipes van de overheid in haar strategie.