MijnPortaal
MijnPortaal
MijnPortaal van Shift2, ook wel persoonlijk interactie portaal (PIP) genoemd, biedt lokale overheden de mogelijkheid om de interactie met haar klanten aan te gaan. Van de status over lopende zaken tot het direct betalen van de belastingaanslag, het downloaden van de uitkeringsspecificatie of het geven van toestemming voor inwoning. Een veilige omgeving waar klanten hun zaken vertrouwd kunnen doen met de overheid, maar dan volledig digitaal.
Een persoonlijk portaal dat inwoners meer biedt dan alleen informatie
Het MijnPortaal is een modulaire applicatie die de kracht van 'mijn zaken', 'mijn taken' en 'mijn gegevens' combineert voor een complete afhandeling van aanvragen. Gebruikers hebben regie over hun gegevens en kunnen moeiteloos gebruik maken van verschillende modules.
- Belastingen: Deel aanslagen en taxatieverslagen, maak bezwaar, vraag kwijtschelding aan, stel automatische incasso in of betaal direct.
- Sociaal Domein: Optimaliseer online dienstverlening voor maatschappelijke ondersteuning en zorg.
- Burgerzaken: Regel eenvoudig zaken zoals verhuizingen, aanvragen van documenten en andere gemeentelijke diensten.
Met een interface die naadloos aansluit op MijnOverheid, vinden gebruikers moeiteloos hun weg en kunnen zij vertrouwd hun zaken regelen. De responsive applicatie is bruikbaar op elk device. Toekomstige uitbreidingen binnen het eDiensten portfolio, inclusief nieuwe berichten- en notificatiestandaarden vanuit Omnichannel, stellen de overheid in staat eenvoudig met gebruikers te communiceren.
Persoonlijk, vertrouwd en proactief
✓ Modulair opgebouwd
✓ Snelle one page, mobile first applicatie
✓ Herkenbare en intuïtieve interface
✓ Eenvoudig ontsluiten van alle portalen
Krachtige functies om gemakkelijk en snel zaken te regelen
Koppelingen met bronapplicaties
Inzicht geven in de zaak van de inwoner of een inwoner iets laten regelen of aanpassen vraagt om integraties met bronapplicaties en databronnen van de overheid. Het MijnPortaal ontsluit de informatie uit deze taakspecifieke applicaties en levert real time inzicht in de actuele status. Van ondersteuning van standaard koppelvlakken, HaalCentraal API ondersteuning of flexibele API integraties. Wij kunnen het allemaal.
Modulair uit te breiden met meer domeinen
Het MijnPortaal kan ingezet worden voor dienstverlening in een specifiek domein als Burgerzaken. Maar het is ook eenvoudig uit te breiden met meer domeinen tot een compleet overheidsportaal. Of het nu gaat om belastingen, burgerzaken, sociaal domein, vergunningen of andere zaken. Wij hebben kennis van zaken.
Dienstverlening op maat voor elke inwoner
Kort en krachtige processen die aansluiten op de behoefte van de inwoner. Ben je als inwoner ingelogd met DigiD of eIDAS? Dan weten wij wie je bent en hierdoor is jouw proces simpeler. Er wordt jou alleen gevraagd wat nodig is en wat we nog niet van je weten en wel moeten weten. Compleet, veilig en servicegericht.
Together we improve
"Elke overheid heeft een 'Mijn Omgeving' nodig om inwoners en ondernemers digitaal te bedienen. Dit platform maakt het eenvoudig en snel om zaken te regelen zonder dubbele informatie in te vullen. Met korte, duidelijke stappen en directe communicatie kunnen gebruikers altijd de status van hun aanvragen inzien. Dit bespaart tijd, verhoogt de efficiëntie en zorgt dat de overheid zich kan richten op persoonlijk contact waar dat echt nodig is."
– Philip Engels, product owner
Ontdek onze andere oplossingen
Ontdek de kracht van onze oplossingen
Tijdens een vrijblijvende demo geven we je graag een rondleiding door onze oplossingen. Tegelijkertijd kun jij al jouw vragen stellen aan onze experts. Dit kan online of op locatie. Whatever you like!