PDC
PDC
Een producten- en dienstencatalogus (PDC) is essentieel voor lokale overheden om op een gestructureerde en toegankelijke manier informatie te beheren en te delen. Een PDC bevordert transparantie, efficiëntie en betere dienstverlening aan burgers. Door gebruik te maken van een centraal beheerde PDC kunnen overheden sneller reageren op verzoeken en wijzigingen, en zorgen ze voor consistentie in de communicatie en informatievoorziening. Met Felix, de PDC van Shift2 kun je gemakkelijk producten en diensten inrichten en beschikbaar stellen aan inwoners en ondernemers. Jouw informatie voldoet hiermee aan alle actuele wetgeving.
Alle informatie beheren op één plek
Het grote voordeel van onze PDC oplossing is dat de informatie op een plek beheerd wordt en daarna meervoudig gebruikt kan worden. Dus de informatie is niet alleen op de website beschikbaar in een online producten- en dienstencatalogus, maar kan ook gekoppeld worden aan het klantcontactsysteem van Shift2 of een ander klantcontactsysteem. Het actueel houden van de informatie is veel eenvoudiger dan voorheen door een slimmer ontwerp.
Bovendien is de oplossing voorzien van een zogenaamde UPL-tag met voorinvulling van Samenwerkende Catalogi. Dit maakt het mogelijk om op een makkelijke manier via Felix ook de producten van de waterschappen, provincies en het Rijk te tonen.
Een voorbeeld
Een product als bijvoorbeeld paspoort, heeft voor elke gemeente eenzelfde kern van informatie en zal op basis van wetswijzigingen aangepast moet worden. Voor een gemeente is het beheer van informatie op de website met een gemiddeld aantal van zo'n 200 tot 300 producten best uitdagend.
Naast de eigen dienstverlening en aanpassingen zoals bijvoorbeeld leges, zijn wetgevende aanpassingen een extra uitdaging. Een PDC als basis stellen waarin de borging van wetgeving en leesniveau altijd gegarandeerd is, zal het beheer van de informatie op de website een stuk eenvoudiger maken. Als beheerder notificeren wij jou van een wijziging, bijvoorbeeld door een wetswijziging, en zo pas jij snel, effectief en eenvoudig de informatie van de website aan.
Centraal beheer, gebruiksvriendelijk, meertalig
✓ Beheer informatie op één plek
✓ Gebruik informatie op meerdere locaties
✓ Koppel eenvoudig met ons klantcontactsysteem
✓ Eenvoudig te gebruiken met een intuïtieve interface
✓ Publiceer automatisch op specifieke tijdstippen als je dat wilt
✓ Ondersteunt meerdere talen en is dus SDG proof
✓ Alle PDC content is toegankelijk (B1 leesniveau)
✓ En informatie voldoet altijd aan de laatst wet- en regelgeving
Vraag een demo aan
Producten en diensten altijd up-to-date en toegankelijk
Intergratie met landelijke catalogi
Door de UPL-tag functionaliteit van Felix is eenvoudige integratie met landelijke catalogi mogelijk. Hierdoor is de landelijke informatie van standaarden.overheid.nl direct te gebruiken.
Notificatiesysteem voor webbeheer
De website beheerders ontvangen notificaties van centrale PDC wijzigingen. Wat betekent dat in de workflow het eenvoudig is om informatie op de website aan te passen met de laatste informatie. Super handig dus en de informatie op de website voldoet altijd aan de laatste wetgeving.
Flexibele content
Met Felix staat jouw PDC niet vast, maar zo draag je wel zorg voor de juiste informatie op jouw website. Pas productnamen en content aan naar jouw wensen om de informatie persoonlijker te maken.
Together we improve
"Met de PDC van Shift2 hebben we een platform gemaakt dat helpt bij het beheren van producten en diensten. Het is makkelijk te gebruiken en werkt goed samen met andere systemen, zoals ons klantcontactsysteem. Hierdoor kunnen overheden hun informatie beter beheren en inwoners beter helpen. Het systeem is flexibel en automatisch, zodat alles up-to-date blijft in een veranderende omgeving."
- Marina de Horn, eindredacteur Felix
Eenvoudig beheer van producten en diensten
Tijdens een vrijblijvende demo geven we je graag een rondleiding door onze website oplossing. Tegelijkertijd kun jij al jouw vragen stellen aan onze experts. Dit kan online of op locatie. We make it shift ;)