Shift2 podcast #1 - 15 jaar SIM Caribbean

De allereerste aflevering van de Shift2-podcast staat online! In deze aflevering blikken we terug op 15 jaar SIM Caribbean met Mike de Ruiter, Managing Director van Shift2, en Wesley Eleonora, Managing Director van SIM Caribbean. Benieuwd naar het hele verhaal?

Wesley Eleonora en Mike de Ruiter

Een reis door de tijd

SIM Caribbean, een dochteronderneming van Shift2, begon in 2009 met als eerste klant het parlement van Aruba. Wesley Eleonora, die in 2010 officieel Managing Director werd, vertelt over de vroege dagen van het bedrijf. "We begonnen met één klant, en dankzij mond-tot-mondreclame groeiden we snel," zegt Wesley. Al snel volgden andere klanten zoals het parlement van Curaçao en Fundashon Kas Popular.

Dienstverlening die verbinding creëert

Vandaag de dag biedt SIM Caribbean een breed scala aan digitale diensten. Van websites en toegankelijke formulieren tot webcastoplossingen van Company Webcast en papierloze vergaderapplicaties zoals iBabs. Ook Readspeaker, een voorleesfunctie voor websites, en Spotler, voor e-mailmarketing en webcare, behoren tot het aanbod.

Wat deze dienstverlening bijzonder maakt, is de nauwe samenwerking met Shift2 in Nederland. "Voor een groot deel van ons portfolio is er implementatieondersteuning vanuit Nederland," legt Mike uit. "De producten worden gebouwd bij Shift2 en ondersteund door ons Nederlandse supportteam."

Mike de Ruiter
Mike de Ruiter, Managing Director bij Shift2
Wesley Eleonora
Wesley Eleonora, Managing Director SIM Caribbean

Vooruitkijken naar de toekomst

Maar het blijft niet bij de huidige successen. Wesley en Mike delen hun toekomstvisie waarin verdere digitalisering centraal staat. Een van de belangrijkste stappen is de introductie van online authenticatieopties, vergelijkbaar met DigiD in Nederland. Deze stap zal de digitale dienstverlening aanzienlijk verbeteren en efficiënter maken.

Daarnaast wordt er volop gekeken naar de integratie van AI-technologieën om de dienstverlening te optimaliseren. "We willen onze klanten ook bewust maken van aspecten zoals toegankelijkheid en beveiliging," zegt Wesley. "Zelfs als ze niet voor ons kiezen, willen we dat ze weloverwogen beslissingen kunnen maken."

Uitdagingen en innovaties

Een belangrijke uitdaging blijft het overbruggen van de kloof tussen fysieke en digitale dienstverlening, vooral op het gebied van identiteitscontrole. Maar er zijn mooie stappen in het vooruitzicht, zoals de mogelijke invoering van een BSN in het Caribisch gebied, wat de digitale authenticatie en dienstverlening enorm zou verbeteren.

Wesley Eleonora en Mike de Ruiter

Mike: "In Nederland is het al mogelijk om volledig digitaal interacties met de overheid aan te gaan. We willen dezelfde mogelijkheden naar het Caribisch gebied brengen. Het gaat om gemak en efficiëntie, net zoals bij commerciële platformen zoals Amazon."

Luister naar de podcast

Wil je meer weten over de fascinerende reis van SIM Caribbean, de uitdagingen die ze hebben overwonnen en hun ambitieuze plannen voor de toekomst? Luister en/of kijk dan naar de volledige podcast. Wesley en Mike delen hun persoonlijke verhalen, inzichten en visies op een manier die je niet wilt missen.

Beluister de podcast op Spotify Bekijk de podcast op YouTube